Dag någonting. Sista veckan...

Jag måste säga att jag älskar svengelskan i vissa kommentarer jag får från mamma. Sitter pappa bredvid och säger vad du ska skriva?? Börjar få misstankar här.

Idag så vaknade vi av att min mobil börjar sjunga. Vaknar alltid tidigare och undrar om mobilen verkligen ska ringa. Tragiskt nog är klockan alltid runt fem då, så då är det bara att somna om. Ingen poäng med att ens tänka på att gå upp då. Så vaknar-somnar-vaknar man tills klockan verkligen ringer, och försäkrar mig om att vi har faktiskt inte försovit oss.

Men så har Sophie feber... No work for me either! Varför? För mitt kort blev tappat, taget, någon försökte ta mina pengar, det spärrades, och så lades en viss summa in på Sophies konto istället. Ser ni dillemat? Ja, bra.

När vi sovit några timmar till, så tog vi oss i kragen och fann vår väg till Ipswich town centre. Där köpte vi McDonalds till lunch, och jag blev väldigt glad för jag fick kött - något som vi äter väldigt sällan (nästan aldrig) här. Sedan fyllde vi på busskortet! Yay! Inget mer gående här inte! Efter det vandrade vi vidare till Somerfield för att att köpa det goda brödet, men de hade inte det goda brödet, så jag köpte KitKat (efter många om och men om vad jag skulle köpa för choklad), och en liten låda med frukt. Sophie köpte morötter... så när hon gick och käkade morötter och fick blickar från Britterna, så gick jag bredvid och mumsade på KitKat. Kände mig jätte nyttig, så då tog jag upp min frukt...

Det hela slutade med att jag gick från att jag var svälthungrig till att jag var proppmätt.

Har jobbat en hel del på webdesignen idag - känner mig stolt, och så ska jag börja på media-uppgiften alldeles snart.

Nämen titta på svenskan! Jag skriver inte svengelska i alla fall...

Mamma: Jag har redan allt det där i huvudet. Sa det till mig själv några gånger när jag upptäckte att den var borta ^^

Kommentarer
Postat av: mamacia

You see, girl, your mother can write some english without your father by my side. Vissa saker uttrycks bättre på engelska, eller hur? Tänk, nu är det bara några dagar kvar! Pappa återkommer till dig med busstiderna till Standsted. Ni måste vara ute i god tid innan incheckningen. Det är VERY MYCKET MANY folk där, till skillnad från Västerås. Går inte att jämföra. God tid är alltså bra att ha.

Hoppas Sofie mår bättre idag. Ha det bra. Kram

2009-05-27 @ 08:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0